אישה בהריון בטיפול רפואה משלימה

אחד הנושאים המעסיקים אותנו במהלך ליווי האישה ההרה והטיפול בה הוא המצב של העובר המתפתח שהרי הוא עצם העניין למרות היותו נסתר מן העין. 

באופן טבעי, מופנית מרבית תשומת הלב לאם לעתיד, אך עלינו לזכור תמיד כי בתוך תוכה נוצר ומתהווה אדם חדש, בעל צורה ואופי משלו המושפע ומשפיע על התנהלותם של ההריון ושל הלידה לא פחות מאשר גופה היא. 

בזמן ההריון נרתמות כל מערכות גופה של האישה ותומכות בבריאה הפלאית המתרחשת בקרבה.

דרך הבנת התהליך מנקודת מבטו של העובר, נוכל לדייק ולשפר את התמיכה באימו ולאפשר לשניהם מהלך הריון בריא ונינוח. 

בתקופת ההריון הגוף אמור להיות בשיאו ומלא אנרגיה - אבל הלחצים שאנו נתונים אליהם בחיי היום יום, התזונה הלקויה וכו' מובילות לבעיות בריאות שונות.

את פוגשת המון רופאים ואחיות ואינך יכולה להתחמק משלל הבדיקות וכל אלו לא מאפשרים לאנרגיה הזו לזרום כראוי.

לרפואה המשלימה יש המון כלים לעזור לך כדי לעבור את ההריון בצורה נעימה ורגועה ולהקל על המון תסמינים אשר מופיעים עוד בתחילתו כמו:

  • בחילות
  • צרבות
  • כאבי גב
  • חרדות
  • עייפות ושאר ירקות   

ברפואה הסינית השאיפה היא לאזן בין המקומות של עודף האנרגיה בגוף למקומות של החוסר, ע"מ להביא לתפקוד אופטימאלי שלו. 

במהלך הריון הרפואה הסינית משתמשת בנקודות דיקור המסייעות להתפתחות תקינה של העובר. 

הכנת הגוף ללידה

כהכנה ללידה ברפואה הסינית אנו שואפים לסייע לאישה ההרה להגיע לשלב הלידה כשהיא מוכנה היטב הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

הטיפול מתמקד בריכוך והגמשת צוואר הרחם, עבודה על אזור האגן, הרגעת היולדת וגרימה להתכווצויות פרודוקטיביות במהלך הלידה.

מחקרים העידו כי הכנת הגוף ללידה מסייע ללידה קלה ומהירה ופחות התערבות מכשירנית.

נסי להקפיד על מספר דברים אשר יעזרו לך במהלך ההריון

1. תזונה נכונה:

  • הפחתה בצריכת הסוכרים  
  • אכילת מוצרים אשר גורמים "לעליה" של דם כמו: ענבים אדומים, פטל, אוכמניות, סלק וכו'
  • חלבון מהצומח וקטניות – דגנים, אגוזים, זרעי חמנייה  חילבה, ביצים, חלב עיזים
  • חלבון מהחי – דגים, עוף, כבד 
  • מזונות מועשרים בכלורופיל (ע"מ לחזק את הכבד) כל העלים הירוקים ועשבי תיבול, נבטים, טחינה וברוקולי

2. תרגול נשימות:

מומלץ לתרגל יחד עם בן הזוג

3. תרגול תנועתיות ותנוחות שונות:

בכדי להכיר בלידה את כל התנוחות האפשריות ולהרגיש מה הכי מתאים לך כמו:

  • עמידה על שש
  • עמידה על הברכיים
  • רכינה על כדור פיזיו וכו'

תנוחות אלו מומלצות מכיוון שהגוף משתמש בכוח הכבידה ולכן פחות עומס מופעל על הגוף והרבה קל לו יותר לנוע.

4. תרגילים לחיזוק ריצפת האגן

5. המלצות נוספות:

  • שתייה של חליטת עלי פטל ותה סרפד החל משבוע 36-37
  • עיסוי באזור הפרינאום החל משבוע 36-37 
  • הפחתת אורך חיים אינטנסיבי על מנת לתת לגוף מנוחה, הגוף צריך כוח ושקט נפשי בכדי ללדת

אני מאחלת לך הריון בריא

הכותבת היא רחלי מסרטי חסד | רפואה סיניתדיקור, שיאצ'ו, ועיסוי שמנים (ארומתרפיה) | מומחית לטיפול משלים לבעיות הקשורות לרפואת נשים (פריון, כאבי מחזור, ליווי הריון, היפוך עובר ועוד) וכן לבעיות אורטופדיות, כאבי ראש, מגרנות, חרדות וכו' 

לייעוץ וקביעת תורים התקשרו : 054-6525500 או השאירו פרטים בטופס מטה ונחזור בהקדם.